Onderstaand artikel is een bewerking van een lezing die Benjamin Creme in
augustus 2004 gaf tijdens de transmissie-meditatieconferentie nabij San
Francisco (VS).
Voor deze website volgt hier een extract van dit artikel, zie Share
international, januari/februari 2005, voor de volledige tekst.De
Wederkomst van de Christus
door Benjamin Creme
Al verscheidene jaren wachten vele mensen, met meer of minder geduld,
tot Maitreya in het strijdperk van de wereld verschijnt om zich aan de
mensen voor te stellen als de Wereldleraar voor Waterman. Velen viel het
wachten bijzonder zwaar, terwijl anderen zich opgewekt inzetten om de wereld
bekend te maken met Zijn aanwezigheid en plannen, wetend dat hun
inspanningen uiteindelijk succes zouden hebben. De dag is aangebroken dat
allen Hem zullen zien. Bewust of onbewust hebben allen Hem geroepen en Hij
heeft Zijn belofte gehouden om terug te keren. (‘De Verschijning van
Maitreya’, door de Meester —, via Benjamin Creme, april 1987) *
“Geduld is een deugd, verwerf die als je kunt. Zelden te vinden bij
vrouwen en nooit bij mannen.”
Velen viel het wachten bijzonder zwaar.
Als je Maitreya beter kende dan nu het geval is, zou je weten dat Hij vindt
dat Hij is teruggekeerd. Hij vindt werkelijk dat al het gepraat over wanneer
Hij naar voren treedt onzin is. Het is al gebeurd. Wanneer Hij groepen
bezoekt — uiteraard zonder eruit te zien of gekleed te zijn als Maitreya —
weten zij Wie Hij is, omdat mijn Meester heeft bevestigd dat Hij Maitreya
was. Dan verschijnt Hij opnieuw, in precies dezelfde gedaante, en stellen ze
Hem vragen die Hij beantwoordt — en dan zeggen ze: “Maar o, wat duurt het
lang! Ik maak me zorgen om de toestand van de wereld en het wachten duurt zo
lang. Hoe leg ik aan mensen uit dat het tijd kost?” Hij zegt: “Waar heb je
het over? Je kunt je net zo veel zorgen maken als je wilt, maar het is
dwaas. Er is niets om je zorgen over te maken.”
“De wereld maakt het goed, is vol belofte. Maitreya is er. Hij is
teruggekeerd. Je hoeft nergens op te wachten — het Plan voltrekt zich.”
De wereld verkeert in een toestand van verandering waarvan we niet eens
het begin kunnen zien, omdat we, vanzelfsprekend, zo dicht op de
gebeurtenissen van de afgelopen jaren zitten, sinds 11/9, bijvoorbeeld,
gevolgd door de aanval op Afghanistan en de bezetting van Irak die nog
steeds gaande is — om nog maar te zwijgen van het risico van nog meer
terrorisme.
Het decennium vòòr 11/9 was er een van toenemende rust, groeiende
verandering ten goede. Er vonden buitengewone gebeurtenissen plaats: het
einde van de Koude Oorlog, bijvoorbeeld, een buitengewone gebeurtenis, de
belangrijkste in de wereld sinds het einde van de Tweede Wereldoorlog.
Hierdoor werd de mensheid bevrijd van de angst voor een plotselinge dood —
niet slechts de mogelijkheid daarvan, maar de waarschijnlijkheid van een
catastrofaal einde van alles. Mensen wilden geen kinderen meer nemen, omdat
ze die niet wilden grootbrengen in een wereld die vernietigd zou worden. Nu
hebben mensen weer kinderen, zien ernaar uit en weten dat hun kinderen
zullen leven en een nieuwe beschaving zullen opbouwen.
In de 10 tot 12 jaar vòòr 11/9 ervoeren mensen een buitengewone
transformatie van de wereld. Voor de direct betrokkenen was deze
transformatie overweldigend: de veranderingen die zich voltrokken in de
Sovjet-Unie, de ineenstorting van het politieke bestel, de eisen van
miljoenen mensen voor een beter en eenvoudiger leven, en de opkomst van de
inmiddels superrijke oliebaronnen in Rusland; het Chinese experiment dat
gestaag een groot deel van de bevolking materiële overvloed heeft gebracht
die men nooit eerder gekend heeft. Niemand in China had de kwaliteit van
leven of de materiële welvaart gekend die het oostelijk deel van China nu
kent. Mogelijk 20 miljoen mensen ervaren nu het materiële welzijn van de
rijkere delen van Europa en Amerika. Dit is volkomen nieuw en heeft in China
een geweldige hoeveelheid armoede weggewerkt.
Het klopt dat delen van China nog steeds arm zijn, maar als geheel is China
uit de nijpende armoede gekomen die het eerder kende. Zo ook vinden de
meeste Russen het leven nu eenvoudiger, al is het leger.
Mensen in het Westen (Amerika, Europa) vonden een groeiende onderlinge
afhankelijkheid, een erkenning van de eenheid van de mensheid en de noodzaak
om de wereld als één te zien, en dat werkelijke veranderingen alleen op
wereldschaal mogelijk zijn.
Een van de grootste gebeurtenissen van de afgelopen jaren, en voor het eerst
in de geschiedenis, was dat miljoenen mensen de kans kregen om in hun eigen
land volwaardige en gelijkwaardige burgers te zijn. Het was een buitengewone
gebeurtenis: de vrijlating van Nelson Mandela en de schepping van het nieuwe
Zuid-Afrika. Dat was het directe werk van Maitreya; Hij heeft dat tot stand
gebracht.
Evenzo stelde Zijn invloed de Sovjet-Unie open voor glasnost, waardoor
het land in de gemeenschap van naties werd opgenomen en de oude, boze
njet-zeggende beer transformeerde in een vriendelijke, coöperatieve
federatie van landen. Het is een geweldige transformatie.
Verder was er de hereniging van Duitsland, jaren voor wie dan ook dat voor
mogelijk had gehouden. Sommigen, natuurlijk in het Westen, zien het als een
nieuwe verantwoordelijkheid die hun levensstandaard (die kunstmatig hoog
was) heeft verlaagd, maar het heeft Europa nieuwe stabiliteit gebracht,
nadat het tot in de jaren ’40 voortdurend in staat van oorlog verkeerde.
Er is dus geweldig veel gebeurd, onder grote invloed van Maitreya, wat we
vaak vergeten. In onze angst, onze zorgen voor de toekomst en omdat we
dingen niet in de juiste verhoudingen zien, vergeten we veelal welke grote
positieve veranderingen hebben plaatsgevonden, vooral vanwege de krachtige
energieën die nu de wereld binnenstromen en de aanwezigheid van een grote
groep van buitengewone mensen, circa 14 Meesters, en de Meester van alle
Meesters, Maitreya Zelf.
“Ook Hij heeft jaren gewacht op de uitnodiging van de mens om te
verschijnen en voor allen te spreken. Nu die eindelijk is gekomen, heeft Hij
stappen ondernomen om zijn herkenning en aanvaarding te waarborgen. Niet
voor niets heeft Hij vele groepen voorbereid om Hem te erkennen. Er zijn
mensen in verschillende beroepen, hooggeplaatst en invloedrijk, die weten
dat Hij er is, wat Zijn plannen en prioriteiten zijn, die Zijn woorden
hebben gehoord en geloven dat ze waar zijn. Deze voorbereide mensen komen
uit verschillende achtergronden en uit vele landen, en delen het verlangen
om Maitreya en de wereld te dienen. Met hun gedetailleerde kennis van Zijn
plannen zullen zij voor Hem spreken en hun collega’s en medeburgers wijzen
op de komende taak. Op deze wijze zal Hij door hen werken en de weg wijzen
naar een betere toekomst.”
(‘De Verschijning van Maitreya’, april 1987)
Ondanks Zijn bereidheid tot spontaan optreden, wordt alles wat Maitreya
doet, en dat geldt voor alle Meesters, met uiterste precisie gedaan. Zij
werken jarenlang en besteden geweldige hoeveelheden energie om ervoor te
zorgen dat een plan goed uitpakt door te verschijnen aan mensen over de hele
wereld: onbelangrijke mensen, mensen die Hem verwachten, die Hem zouden
herkennen als Zij hem op een lezing zagen, enzovoort. Het is niet altijd
eenvoudig om Hem te herkennen omdat Hij op vele verschillende manieren
verschijnt: als vrouw, als man, als oude vrouw met één tand, soms in
prachtige kleding maar met overschoenen of huisslippers, een beetje vreemd.
Dat is de hint die vaak wordt gegeven. Ik herinner me een verslag van een
Meester Die verscheen in prachtige 19de-eeuwse kledij — een lange jas, das,
en een hoge hoed waar van boven een dot wol en vulling uitstak.
Maitreya is verschenen aan een groot aantal mannen en vrouwen die tijd
met Hem hebben doorgebracht, aan wie Hij Zijn prioriteiten heeft uiteengezet
en met wie Hij heeft gesproken over de noden van de wereld; mensen van alle
rangen en standen, uit koningshuizen, mensen met macht en prestige,
regeringshoofden, diplomaten uit de hele wereld, mensen met invloed op
regeringen, speciale afgezanten, enzovoort. Religieuze leiders, bekende
namen uit industrie en bedrijfsleven. Er bestaat nu een enorm grote groep
van mensen die geheel bekend zijn met de gedachten, ideeën, en plannen van
Maitreya. Wanneer Hij meer openlijk optreedt, wanneer de mensen Hem
feitelijk zien (ofschoon nog niet aangekondigd als Maitreya), zullen deze
mensen naar voren treden en zich uitspreken: dat de grote Leraar, een
Wereldleraar, in ons midden verkeert. Misschien zullen ze niet naar Hem
wijzen, maar ze zullen zeggen: “Hij is er. Ik weet het. Dit is Zijn idee.”
Onder hen zijn mensen met grote aanhang, zodat, wanneer zij zich
uitspreken, zij geloofd zullen worden door de massa’s die gewoon een leider
volgen; voor hen zijn zij leiders, grote denkers, die schrijven voor kranten
en tijdschriften, hooggeplaatste mensen in de media die Maitreya ontmoet
hebben, die Zijn ideeën kennen, Zijn gedachten, Zijn analyse van de
vereisten voor verandering en vrede. Op deze wijze bouwt Hij een geweldige
hoeveelheid steun op voor Zijn zienswijze.
Dan komt de tijd voor de massa’s om een omvangrijke, brede publieke
wereldopinie te vormen die de wereld zal overspoelen en regeringen zal
dwingen om het proces van verandering te beginnen, om de leringen van
Maitreya toe te passen.
Sommigen zullen Hem zien als de Christus. Anderen zullen Hem zien als
wellicht een politiek-economisch denker die hen inspireert en laat zien dat
verandering mogelijk is, dat we Bush of Blair niet hoeven te volgen op de
oude weg; dat de oude verdeel-en-heerspolitiek achterhaald is, dat de oude
werkwijze van regeringen die beleid maken en dat aan hun volk opleggen passé
is. Doordat het volk zijn macht laat zien, zullen regeringen beseffen dat
het hun werk, hun taak is om in de behoeften van het volk te voorzien. Dit
zal gebeuren in alle landen, want dat is de taak van regeringen. Sommige
doen het in heel geringe mate; andere in grotere mate. Sommige regeringen
zijn democratischer en dan is er meer participatie in het proces, maar
andere zijn zeer dictatoriaal en daar heeft het volk weinig in te brengen.
Dit zal ten einde lopen.
“Binnenkort zal Zijn gelaat door duizenden over de hele wereld worden
gezien. De televisie heeft het de Avatar mogelijk gemaakt om het huis van
talloze mensen binnen te treden en met eenvoudige woorden tot hun hart door
te dringen.”
(‘De Verschijning van Maitreya’, april 1987)
Een van de geheimen van de kracht van Maitreya, die tot dusver slechts
een beperkt aantal mensen heeft ervaren (ofschoon dat een groot aantal
betreft, is het een beperkt aantal ten opzichte van de wereldbevolking), is
de eenvoud van Zijn manier van uitdrukken. Hij spreekt recht uit het hart
tot het hart van de ander. Hij probeert niet slim te zijn en Hij probeert
mensen niet te overreden.
Hij wijst mensen op dat wat overduidelijk is, maar voor vele van de
regeringen in de wereld lijkt het niet zo duidelijk, hoewel het voor
iedereen vanzelfsprekend is dat mensen voedsel, onderdak, gezondheidszorg,
onderwijs, stimulansen, cultuur en variëteit in hun leven nodig hebben.
Iedereen weet dat, maar regeringen in het algemeen voorzien niet in deze
wezenlijke behoeften.
Dat is de verantwoordelijkheid van regeringen en wanneer Maitreya spreekt,
uit Hij deze eenvoudige dingen die de meeste christenen niet van de Christus
zouden verwachten te horen. Zij verwachten dat Hij zal spreken over
godsdienst, over God of over de ene religie tegenover de andere, academische
godsdienst, godsdienst op de manier waarop godsdienst-ijveraars erover
praten of ruziën of tobben.
Hij komt niet als een religieus leider, ofschoon Hij onder verschillende
namen door alle religieuze groeperingen wordt verwacht. Voor de
verschillende godsdienstige groepen zal het een buitengewone verrassing
zijn, terwijl het veel mensen moeite zal kosten om Hem te herkennen en te
volgen.
Spoedig zullen er meer van zulke verschijningen volgen, totdat de hele
wereld luistert en reageert.
Hij heeft een hele reeks verschijningen gepland. Het naar buiten treden van
Maitreya vindt letterlijk plaats, zoals we weten, over een periode van jaren
en in fasen, waarbij elke fase steeds meer mensen in staat stelt Hem te
horen. Hij is jarenlang over de hele wereld aan mensen verschenen, waarbij
Hij geneeskrachtige bronnen creëerde door waterbronnen op te laden met
kosmische energie van Waterman. Uiteindelijk zullen er 777 van zulke
waterbronnen zijn, zo is mij gezegd.
Hij verscheen voornamelijk aan religieuze groepen en bijna elke keer werd
een waterbron gecreëerd. Als je het aantal aanwezigen vermenigvuldigt met
Zijn 239 verschijningen (tussen 1988 en 2002) kom je op een enorm aantal
mensen dat Hem heeft horen spreken over Zijn zorgen en Zijn oplossingen voor
onze problemen.
“Op deze manier zal de wereld te weten komen dat de Christus, Maitreya,
in ons midden is, gereed om te onderrichten en te leiden, te dienen en te
begeleiden, om de weg terug te tonen van de afgrond en te inspireren tot de
schepping van een nieuw tijdperk voor de mens.” (‘De Verschijning van
Maitreya’, april 1987)
De Meester gebruikt deze zinsnede “de weg terug te tonen van de
afgrond” keer op keer. Vanuit Hun gezichtspunt is de wereld al gered,
maar de mensheid weet dit niet en moet handelen naar haar beste bedoelingen
en hoogste belangen, en zich op die manier afwenden van de afgrond. De
afgrond zou een oorlog zijn op wereldschaal. Dat zou een kernoorlog zijn die
alle leven op Aarde zou vernietigen; daarmee zou een einde komen aan het
menselijk experiment op Aarde.
De Meesters weten zeker dat Hun werk, Hun geschenk aan de mensheid, van
bescherming, lering en leiding de mensheid tijdig in staat zal stellen om
zich van de afgrond af te wenden, van richting te veranderen. Dat is de
laatste fase van het werk van Maitreya.
Wanneer Hij openlijk in de wereld werkt, zelfs al is het niet onder Zijn
eigen naam, zal dat de mensheid tot dat punt brengen. Wanneer dat bereikt
is, wanneer de mensen zelf van richting veranderen, kan Hij Zijn ware status
en doel onthullen. De Meesters zien de huidige situatie in Irak, in Amerika
in het algemeen met de huidige regering, als een soort oprisping in het
proces van verandering. Zij zien het niet als een definitief einde dat ons
in de afgrond zal storten.
Voor de Meesters is dit dus niet het ‘eindspel’. Het eindspel bestaat in het
denken van de fundamentalisten die denken dat er een ‘eindtijd’ bestaat, dat
we in het einde der tijden leven en dat zij daar wellicht aan bijdragen. De
Amerikaanse president is een fundamentalistisch christen die gelooft dat God
hem leidt. Ik denk dat hij in illusie leeft en die mening deel ik met
miljoenen anderen in de VS en daarbuiten. Maar het gevolg daarvan is dat
veel mensen in hun denken, en voor een deel in hun hart, door de leringen
van de fundamentalisten geconditioneerd zijn om deze tijd te zien als de
‘Goddelijke Tijd’, de tijd die in hun schriften voorspeld is en dat zij
precies doen wat volgens de christelijke leer de ‘verkondiging van God’ is.
Er klopt niets van, maar dat is wat zij geloven en ze zijn met miljoenen.
Ik herinner mij dat vele jaren geleden werd gesteld dat er 40 miljoen
fundamentalistische christenen in dit land [VS] waren, op een bevolking van
275 miljoen; een enorm percentage. De fundamentalisten zijn een zeer sterke
religieuze groep hier, of ze nu baptisten zijn of rooms-katholieken. Ze
hebben elk hun eigen fundamentalistische tak en maken een groot deel uit van
de christenen in Amerika.
Maitreya zegt: “Houd de prijs voor ogen; de prijs is de mensheid.” Maitreya
verscheen in februari 2003 bij een demonstratie in Londen en werd door een
groepje studenten geïnterviewd voor een video. Enkelen van onze groep
stonden er vlak bij. Hij was een West-Indiër en Hij was geweldig. Hij zei:
“Ik ben zo blij. Ik ben zo blij om al die jonge mensen te zien demonstreren
voor de waarheid, voor vrede en voor rechtvaardigheid. Het is zo geweldig om
dit te zien.” En toen zei Hij: “Houd de prijs voor ogen; de prijs is de
mensheid!” Toen kwam een jongeman naar Hem toe en zij begroetten elkaar. De
jongere man was een discipel van een van de Meesters. Samen liepen ze weg.
Dus: “Houd de prijs voor ogen; de prijs is de mensheid!”
(Zie Share International, april 2003)
“Het moet gezegd worden dat misschien niet alle mensen Hem direct
zullen herkennen. Niet iedereen kent de ware achtergrond van Zijn leven en
Zijn komst. Maar steeds meer zullen zij de wijsheid van Zijn woorden inzien,
de zegen van Zijn aanwezigheid voelen en vanuit hun hart de waarheid kennen
die Hij verkondigt.
Vanuit hun hart ook zullen zij reageren en Hem erkennen als de Leraar voor
het tijdperk. Hij zal in hen het verlangen oproepen tot samen-delen, om
opnieuw een evenwichtige en harmonieuze wereld te scheppen. Wanneer de
mensen beseffen hoe dringend deze taak is, zullen zij een ongekende kracht
ten goede vrijlaten op de onrechtvaardigheden van deze tijd. De
transformatie van de wereld zal snel voortgaan en de mensen zullen als
broeders samenwerken voor het welzijn van allen. Zo zal het zijn. Zo zal de
nieuwe tijd door de mens zelf gebouwd worden, onder leiding van Maitreya en
Zijn Groep. De verdeeldheid van het verleden zal plaats maken voor
samenwerking en samen-delen; het egoïsme en de hebzucht voor een nieuw
gevoel voor rechtvaardigheid. Vanuit de mens zelf zal de drang komen tot
verbetering, als getuigenis van de goddelijkheid die ons allen aangeboren
is. Maitreya zal laten zien dat die goddelijkheid de aard is van de mens, en
Hij de Middelaar van haar openbaring.
Nu al zijn de tekenen van Zijn werk zichtbaar voor allen. De oude dogma’s
sterven; nieuwe bezems vegen de brokstukken van het verleden weg. De oude
garde draalt, maar een nieuwe strijdmacht van waarheid beukt op hun
belegerde en bouwvallige muren. Zij zullen niet lang stand houden tegen deze
nieuwe strijdkracht voor rechtschapenheid en gerechtigheid.” (‘De
Verschijning van Maitreya’, april 1987)
Zo zien de Meesters het effect dat Maitreya zal hebben wanneer Hij
openlijk in de wereld spreekt. Niet iedereen zal Hem herkennen. Sommigen
zullen Hem de antikrist noemen. Ze noemen mij de voorbode van de antikrist.
Zo word ik al heel lang genoemd.
“Met elke dag die verstrijkt, komt de verschijning van de Grote Heer voor
de wereld naderbij. Heel spoedig nu, zal de mensheid weten dat onder hen een
man leeft met zeer uitzonderlijke eigenschappen: een vermogen tot dienen dat
alleen begrensd wordt door de Wet van Karma; een kennis van die wet die
zelfs onder Zijn gelijken uniek is; een wijsheid die voortkomt uit de
ervaring van duizenden jaren; vanuit de diepte van die ervaring een visie
van het Doel dat door het Plan van God belichaamd wordt;…”
(‘De stem van Maitreya’, juli 1994)
Dat is het soort man dat we zullen zien. Een buitengewone man, anders dan
iedereen die we ooit gekend hebben. Niemand ter wereld, behalve misschien
een andere Meester, kan spreken met de kennis, de wijsheid, de eeuwenlange
ervaring die Maitreya heeft. Je moet een Meester zijn en niet alleen de
wereld en al haar problemen kennen, al haar moeilijkheden, alles wat nodig
is op het gebied van verandering, maar ook de wereld van betekenis. Je moet
weten wat de betekenis en het doel van het leven op Aarde is. Je moet in
staat zijn om de mensheid van deze tijd daar op zijn minst enig idee van te
geven. Je kunt wel de Christus zijn of een Meester en tot de mensheid
spreken, maar tenzij je dat doet in termen die de mensheid kan herkennen zal
er niets van overkomen. Het gaat dus om begrip van de problemen, en van de
oplossingen voor de problemen, aan de mensheid gepresenteerd op een manier
die ze reëel maakt, tastbaar, zodat we ze herkennen als onze eigen problemen
en dat de oplossing daar een logisch en geloofwaardig antwoord op is.
* De citaten van Benjamin Creme’s Meester zijn afkomstig uit artikelen
die oorspronkelijk gepubliceerd zijn in Share International en
waarvan een groot deel gepubliceerd is in het boek Een Meester spreekt
(uitg. Share International, 2000).
De Wederkomst van de Christus — Vragen en antwoorden
Hieronder volgt een kleine greep uit de bewerking van de
vragen-en-antwoordensessies met Benjamin Creme tijdens de
transmissie-meditatieconferenties in San Francisco (VS) in augustus 2004 en
in Kerkrade in september 2004.
V. Is dit geen moeilijke tijd voor Maitreya om naar voren te treden?
(Europa)
A. Het is duidelijk dat de keuze van dit thema, “de Wederkomst van de
Christus”, na al die jaren moet betekenen dat de tijd nu rijp is, dat
Maitreya zal verschijnen en met Zijn taak zal beginnen. We denken misschien
dat dit een verschrikkelijk moment is voor Maitreya, en in sommige opzichten
is dat ook zo. Het is één ding om mensen te ontmoeten die openstaan en
kunnen luisteren en in praktijk brengen wat Hij zegt, maar op de radio en
televisie komen met sceptische interviewers is iets heel anders. Niet dat
Hij wordt afgeschrikt door scepsis. Helemaal niet. Dat zou helemaal niet
kunnen.
In het begin kan het tamelijk moeilijk zijn, zelfs voor iemand als Maitreya,
Die niet alleen de antwoorden weet op alle vragen die gesteld zouden kunnen
worden, maar Die ook weet welke vragen in het denken te plaatsen van de
persoon die de vragen stelt. De interviewer kan zodoende tot zijn eigen
verbazing vragen stellen die hij niet van plan was te stellen. Hij zal wat
vragen hebben opgeschreven, maar er kunnen andere vragen naar boven komen.
Dus misschien is het toch niet zo heel moeilijk.
Niettemin, we leven in een enorm grote wereld met zeer verschillende
landen, verschillende systemen en denkwijzen, zelfs over dezelfde dingen,
terwijl er verschillende waarden aan deze dingen worden gehecht.
Hij zal aanvankelijk niet Maitreya worden genoemd. Dus als de interviewer
een verstandig persoon is, denkt hij wellicht dat dit een buitengewoon
iemand is, vooral als hij tot zijn eigen verbazing vragen stelt die hij niet
van plan was te stellen. (Ik vroeg zojuist aan de Meester of dat zal
gebeuren en Hij zei: “Ja, regelmatig.”) Dus weet Maitreya de antwoorden op
Zijn eigen vragen.
Mensen hebben mij vaak gevraagd: hoe zal het zijn? Hij moet met de wereld
over al deze dingen spreken en hoe kan Hij die alleen al overbrengen. Zoals
mijn Meester zegt, en ik denk dat dit veelzeggend is, zullen deze groepen
zoals jullie hier, die dit werk min of meer door de jaren heen gedaan
hebben, misschien teleurgesteld zijn: jullie zullen hoe dan ook nogal
verbaasd zijn, over de kalmte van Zijn aanpak, het gebrek aan nadruk of het
missen van een kans — zoals je zou kunnen denken — om het ‘grof geschut’ in
stelling te brengen.
Maitreya zal proberen zo vaak mogelijk te verschijnen. In het begin is het
vanzelfsprekend moeilijker, maar Hij heeft zo Zijn eigen werkwijzen en
middelen. Zijn verschijningen zullen steeds frequenter worden, totdat Hij
een regelmatige gast is op radio en televisie over de hele wereld.
V. Wacht Maitreya nog steeds op de ineenstorting van de
aandelenbeurzen? Zal de Wederkomst van Maitreya beïnvloed worden, indien
president Bush op de een of andere manier voor vier jaar herkozen wordt?
(Europa)
A. Zal de tijdfactor beïnvloed worden indien Bush herkozen wordt? Nee, dat
zal het niet. Bush zal gaan schreeuwen: hij zal schreeuwen over het
overwinnen van het wereldwijde terrorisme, het onmogelijke bereiken. Hij zal
blijven praten over het blijven doen waarmee hij begonnen was. Hij kan Irak
niet de baas worden. Ik denk dat ze beginnen te begrijpen dat de invasie van
Irak een verschrikkelijke fout was. Zoals mijn Meester zei, het is een
onbeheersbaar monster, ze hebben de controle over Irak verloren. Ze zullen
trachten om voor de verkiezing in november een schijn van orde in Irak te
bewerkstelligen, maar ik denk dat ze daar niet in zullen slagen. Zelfs als
Bush de verkiezingen zou winnen, is het waarschijnlijk dat hij een invasie
van, zeg, Iran of Syrië lange tijd zal uitstellen. Syrië loopt meer kans te
worden aangevallen omdat Iran machtig is, en zij houden er niet van om
machtige tegenstanders aan te pakken. Ze zijn ook enorm overbelast. Zij
zullen Syrië eerder aan de Israëli’s overlaten dan het zelf openlijk aan te
vallen. Ik denk niet dat ze genoeg hebben van oorlog, van veroveren, maar
voorlopig hebben ze genoeg problemen. Ik denk niet dat het de verschijning
van Maitreya op de een of andere manier zal beïnvloeden.
Ja, Hij wacht nog steeds op de beurskrach, maar als de politieke
gebeurtenissen voldoende kritiek zouden zijn, verschijnt Hij ongeacht of er
een beurskrach is — als Hij meent dat Zijn aanwezigheid en wat Hij te zeggen
heeft een krachtige invloed zou hebben op de politieke situatie. |