Badplaats baadt in cirkels van licht
Cirkels van licht die in de ramen van het huis van een kunstenaar in de
badplaats Egmond aan Zee verschenen, werden door plaatselijke inwoners
beschreven als een “zegening”. De cirkels van licht werden ontdekt door
iemand die betrokken is bij het Wederverschijningswerk.
Het nieuwe lichtverschijnsel is een variatie op eerdere tekenen van de
aanwezigheid van Maitreya — een combinatie van de kruisen van licht die al
sinds 1988 verschijnen in ramen van huizen, en cirkels van licht die door
ramen worden weerspiegeld op gebouwen en die voor het eerst werden ontdekt
in 1997.
Een journalist van Het Noordhollands Dagblad schrijft hoe de fotograaf en
hijzelf tot na zonsondergang wachtten voordat zij de intense straling van de
cirkels konden zien. Hij schrijft dat het is “alsof een grote projector in
de buurt van het huis” de oranjekleurige cirkels van licht projecteert, maar
dat er geen externe lichtbronnen waren die het verschijnsel zouden kunnen
verklaren.
(Bron: Het Noordhollands Dagblad)
(De Meester van Benjamin Creme verklaart dat de lichtpatronen een
Paaszegening waren van Maitreya.)
Gezicht ook op achterkant Turijnse lijkwade
Italiaanse wetenschappers hebben op de achterkant van de Lijkwade van
Turijn de afbeelding ontdekt van het gezicht van een man die overeenkomt met
het gezicht op de voorkant van het kleed.
De achterkant van de lijkwade is steeds verborgen geweest achter een laag
stof die in 1543 was aangebracht nadat de wade bij een brand was
verschroeid. De achterkant werd voor het eerst in 2002 verwijderd toen de
lijkwade werd hersteld. Voor het blote oog was er bijna niets op de
achterkant te zien, los van een unieke naaisteek die door de Zwitserse
textieldeskundige Mechtild Flury-Lemberg werd geïdentificeerd als een stijl
van de eerste eeuw na Christus of vroeger.
Ten tijde van het herstel in 2002 werd de achterkant gedetailleerd
gefotografeerd door Monseigneur Giuseppe Ghiberti, die zijn foto’s in een
boek publiceerde. Giulio Fanti, professor in mechanische en thermische
metingen aan de universiteit van Padua, zegt: Toen ik de foto’s in het boek
zag, werd mijn aandacht getrokken door een vage beeltenis op de achterkant
van de lijkwade. Ik dacht dat er misschien meer moest zijn dat voor het
blote oog zichtbaar was.”
Fanti en zijn collega-professor Roberto Maggiolo bestudeerden de foto’s
en gebruikten wiskundige en optische technieken om de beelden te verwerken.
Deze geavanceerde beeldverwerkingsmethoden onthulden het beeld van het
gezicht van een man op de achterkant. De afbeelding aan de achterkant komt
in vorm, grootte en houding overeen met dat op de voorkant. Fanti zegt:
“Hoewel de afbeelding erg vaag is, zijn kenmerken als de neus, de ogen,
baard en snor duidelijk zichtbaar.” De beeldverwerking bracht geen beeltenis
van het hele lichaam aan het licht zoals dat op de voorkant te zien is,
alleen het gezicht, en waarschijnlijk de handen.
Fanti vervolgt: “Aan beide zijden is de afbeelding van het gezicht
aangebracht op de buitenste laag van de stof, alleen op de buitenste
linnenvezels. Als je een dwarsdoorsnede maakt van de stof is alleen een
afbeelding te zien aan de uiterste onder- en bovenkant, maar niet in het
midden. Het is uiterst moeilijk om een vervalsing te maken met deze
kenmerken.” (Bron: Discovery News, VS; Reuters, GB)
Benjamin Creme’s informatie
“Persoonlijk geloof ik dat [de Lijkwade van Turijn] volkomen authentiek
is, dat zij de wade is waarin het lichaam van Jezus werd gewikkeld na de
kruisiging. De afbeelding werd er opzettelijk op aangebracht en voor
toekomstige generaties achtergelaten om de realiteit van de opstanding
levend te houden, want dat is waar het evangelieverhaal over gaat. Het
evangelieverhaal gaat niet over de kruisiging. Het gaat over de opstanding.
… Het interessante van de lijkwade is, wat mij betreft, hoe de afbeelding
erop is gemaakt.
“De Christus heeft het lichaam van de Discipel Jezus [niet alleen] weer tot
leven gewekt … maar liet het ook Herrijzen. Door een geweldig krachtige
geestelijke energie in het dode lichaam van Jezus te laten stromen, ontbond
Hij zogezegd de atomaire deeltjes van materie, voegde ze weer samen en
bracht in dat lichaam materie aan met een subatomaire trillingssnelheid,
materie die letterlijk licht is. Voor het lichaam had dit een intense
straling tot gevolg en die straling bracht het zogeheten ionisatie-effect
voort waardoor de afbeelding op de lijkwade is ontstaan.
“In de fotografie bestaat een proces dat ionisatie wordt genoemd. Wanneer
een fotograaf van een negatief beeld een positief beeld wil maken, of
andersom, stelt hij de plaat bloot aan een heel hoge frequentie — meestal
röntgenstralen. Door dit bombardement van straling met een heel hoge
frequentie wordt de plaat geïoniseerd zodat wanneer hij wordt ontwikkeld, je
het omgekeerde ziet van wat je zou verwachten. Licht wordt donker en donker
wordt licht. De krachtige geestelijke energiestroom van de Christus in het
lichaam van de Discipel Jezus veroorzaakte het ionisatie-effect en
produceerde het negatief op de lijkwade — en op deze manier is de afbeelding
bij wijze van spreken in de lijkwade geschroeid, maar alleen aan de
oppervlakte.
“Het is een exactere weergave dan een foto zou zijn en verscheen, of de wade
het lichaam nu raakte of niet. Het was de ionisatie van alle aspecten van
het lichaam, inclusief het bloed, de wonden en al het andere. Zo heb je dus
een exacte facsimile die de ruimtevaarttechnici in Amerika op de computer
als driedimensionale afbeelding hebben gereproduceerd. Het gehoorzaamt
precies aan de wetten van driedimensionale weergave en komt nu op deze
precieze wetenschappelijke wijze aan het licht als een van de tekenen dat de
Christus in de wereld is, hoewel Zijn komst in de wereld niet van dat teken
afhankelijk is.
(Uit: De Wederverschijning van de Christus en de Meesters van Wijsheid,
uitg. Share International, 5de druk, 2000)
Wat is er met de lijkwade van Turijn gebeurd direct na de dood van Jezus?
“[Direct na Jezus’dood werd de lijkwade] door drie van zijn naaste
volgelingen uit het graf gehaald waarin Jezus was neergelegd, en werd twee
jaar lang verborgen. Nadien werd ze, bij tijd en wijle, getoond aan
christelijke pelgrims in Jeruzalem. In de 6e eeuw was het doek tamelijk goed
bekend als de authentieke lijkwade van Jezus en was het een heilig relikwie.
(Share International, jan./feb. 1998)
Onmogelijk een vervalsing
Elke computer-analyse van de gestalte op de lijkwade heeft aangetoond dat
ze anatomisch 100 procent nauwkeurig is, wat heel onwaarschijnlijk zou zijn
als ze met de hand was getekend. Het beslissende bewijs dat het geen
vervalsing is, is dit: het is een foto, iets wat totaal onbekend was in de
13de eeuw.
“Bovendien is het een negatief, iets wat geen ‘vervalser’ in die tijd kon
bedenken. Pas toen het aan het einde van de 19de eeuw werd gefotografeerd,
besefte men dat het een negatief was, het resultaat van een ionisatieproces
dat tegenwoordig pas wordt begrepen en gebruikt. De energie om het
‘ionisatie’-effect tot stand te brengen, werd veroorzaakt doordat Maitreya
Zijn energie in het dode lichaam van Jezus in de graftombe liet stromen.
Niets anders had dat effect kunnen bewerkstelligen.
(Share International, oktober 1988)
Het bewijs afwegende
In een commentaar op de uitslag van de koolstofdateringstests van drie
groepen in het wetenschappelijke tijdschrift Nature van 16 februari 1989:
“Volgens mijn informatie plaatsten de drie groepen hun monsters in
respectievelijk de 6de eeuw, de 12de eeuw en de 14de eeuw. Ze schoven de
uitkomst van de 6de eeuw terzijde (omdat die te zeer afweek) en deelde het
verschil tussen de twee andere, dus hielden ze het op de 13de eeuw. Ik stel
dat dit niet bepaald een logische of wetenschappelijke benadering is.
“Een logischer — maar nog steeds onwetenschappelijk — resultaat zou zijn
bereikt door het gemiddelde te nemen van alle drie de bevindingen, de 11de
eeuw dus. Indien, zoals mijn informatie luidt, de huidige
koolstof-testmethoden een foutmarge hebben van 800-2000 jaar, dan moet je
wel degelijk vraagtekens plaatsen bij de methode van de koolstofdatering. De
test is gewoon niet nauwkeurig genoeg om een sluitend bewijs voor datering
te vormen, en alle drie de data vallen ruimschoots binnen de foutmarge. Deze
test bewijst het één noch het ander.
Er is gesuggereerd dat de (geestelijke) straling, waarvan de lijkwade naar
men aanneemt is doortrokken, mogelijk een zekere verstorende invloed op de
dateringstesten gehad heeft, maar volgens mijn informatie is dat niet zo. De
techniek zelf is onbetrouwbaar. Niemand heeft ooit bewezen (of zal ooit
kunnen bewijzen) hoe de afbeelding op de lijkwade vervalst had kunnen worden
— geschilderd of getekend of op een andere manier met de hand aangebracht.
De lijkwade trotseert al dit soort analyses en theorieën, en geeft blijk van
praktisch inzicht in de techniek van het kruisigen (de spijkers zijn
bijvoorbeeld duidelijk te zien door de pols- en enkelbotten en niet — zoals
op elke religieuze afbeelding tot op heden — door de handen en de voeten).
“Ik heb geen enkele twijfel — en ik zou denken dat geen onbevooroordeelde,
objectieve waarnemer na bestudering van werkelijk alle bewijzen kan
twijfelen — dat dit de lijkwade is van een gekruisigd man. Kruisiging was
een Romeinse vorm van terechtstelling die gelukkig de Romeinse tijd niet
overleefde. Dit betekent toch dat de lijkwade niet recenter kan zijn dan de
4de eeuw na Chr., lang voor de middeleeuwen?
“Als we aanvaarden dat de lijkwade van iemand is die op Romeinse wijze werd
gekruisigd, rijst de vraag: waarom is deze afbeelding de enige in haar
soort? De Romeinen hebben vele duizenden mensen gekruisigd, en het lichaam
van velen zal in een of andere lijkwade gewikkeld zijn. Waarom bleef deze
als enige bewaard tot de 20ste eeuw? Ik stel dat dit juist is vanwege haar
unieke afbeelding en oorsprong. Omdat de afbeelding een foto is, een
getuigenis van de Wederopstanding.
“Deze zaak zal spoedig voor eens en voor altijd worden opgehelderd,
ongetwijfeld tot consternatie van de sceptici en de wetenschappers die
onwetenschappelijke methoden gebruiken om hun vooroordeel te bewijzen. De
Meester Jezus zal het kleed opeisen als dat van Hem.”
(Share International, december 1988)